Biznesowe linie lotnicze Jet Story wycofały jedynego Praetora 600, który był eksploatowany od 2021 roku. We flocie polskiego przewoźnika VIP pozostało 15 samolotów do obsługi rejsów prywatnych.
Prywatny odrzutowiec produkcji jednostki biznesowej Embraera to 3,6-letni samolot, który został skonfigurowany tak, aby pomieścić jednorazowo 11 pasażerów. Maszyna od początku swojej bytności była eksploatowana przez polskie linie Jet Story, dla których główną bazą jest Lotnisko Chopina.
Praetor 600 (SP-OMI) ostatnie komercyjne rejsy wykonał 30 września 2024 roku, zrealizowawszy wtedy rotację między warszawskim „Okęciem” a krakowskim portem lotniczym im. Jana Pawła II. Do 28 października, kiedy maszyna odleciała do Londynu-Stansted i została wyrejestrowana z polskiego rejestru, samolot nie był aktywny.
2 grudnia odrzutowiec został zarejestrowany w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej pod numerem: N131FB, a cztery dni później wykonane zostało przebazowanie maszyny z brytyjskiej stolicy, przez Bangor, do Chicago. Praetor jest obecnie własnością Fortune Brands Innovations, notowanej na nowojorskiej giełdzie amerykańskiej firmy, która zajmuje się produkcją systemów domowych. W posiadaniu podmiotu jest także embraer Legacy 500.
Po wycofaniu Praetora 600 (
taki samolot pozostaje na wyposażeniu floty AMC Aviation), linie Jet Story obsługują zarejestrowaną w Polsce flotę 15 samolotów, w tym jednego Challengera 300, dwa Challengery 350, dwa Challengery 3500, jednego gulfstreama G650, bombardiera Global 5000, Hawkera 750, dwie HondyJet i trzy embraery Legacy 600, jak i pilatusy PC-12 i PC-24. Operator zarządza także statkami powietrznymi znajdującymi się w innych rejestrach oraz oferuje czartery śmigłowców.